hebben autoradio's allemaal dezelfde diepte?

Ik zoek een autoradio (wellicht met bluetooth) voor een Suzuki Liana. Maar het lijkt er op alsof de huidige autoradio (welke ook niet goed werkt) te groot is voor de auto.

Nu heb ik weinig verstand van autoradio's (in ieder geval wat betreft afmetingen) en vroeg me af of er een standaard afmeting is voor autoradio's?

Mocht iemand trouwens een aanrader hebben voor bovenstaande situatie, hou ik me ook aanbevolen.

8 jaar geleden
in: Auto's
5.2K

Het beste antwoord

De diepte is bij iedere autoradio 150 mm.

Formaat 1-DIN is 180 x 50 mm (smal display).
Formaat 2-DIN is 180 x 100 mm

Toegevoegd na 22 minuten:
" Radio inbouwframe
Wij raden aan om in ieder geval te controleren of er een inbouwframe en aansluitkabels benodigd zijn voor het inbouwen. Het komt veelvuldig voor dat deze accessoires niet zijn inbegrepen en dat u deze los bij moet kopen. Zonder deze accessoires is het niet mogelijk om de autoradio in te bouwen. Het inbouwframe vervangt het standaard radio-deel van het dashboard voor een vervangend deel waarin een 1-DIN of 2-DIN radio past. Dit frame is specifiek voor een bepaald merk, type en bouwjaar auto en wordt geleverd in de kleur en het materiaal van het originele dashboard. Zo'n frame kost tussen de 30 en 100 euro, afhankelijk van de grootte en of er een metalen installatieslede wordt bijgeleverd."
Computoon
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet álle autoradio's hebben dezelfde afmetingen, maar de meeste toch wel. Meestal is het zo, dat wanneer de radio niet goed past, de bekabeling aan de achterzijde niet goed in de uitsparingen valt.
jc54