Welke modellen van Volkswagen en aanverwante merken (Seat, Audi etc). zijn uitgerust met de uitstoot-fraudeer-software?

Ik kocht 3 jaar geleden een Seat Ibiza Ecodiesel, juist omdat hij zo weinig belastend zou zijn, en vraag me nu dagelijks af of ik de hele atmosfeer vol loop te spuiten met roet. Is er al ergens informatie bekend welke modellen het betreft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Antoni
8 jaar geleden
Hier https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations#Market_impact vind je er wat informatie over, maar de meeste informatie gaat over de modellen op de Amerikaanse markt. Misschien heb je er toch wat aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om de types met een EA 189-motor en die schijnt er in jouw petite voiture niet in te zitten: http://www.tagesspiegel.de/mobil/diesel-gate-der-abgasskandal-bei-vw-wie-viele-modelle-sind-weltweit-betroffen/12354924.html

Antwoorden (1)

Het zou gaan om diesels met een 1,6 en een 2,0 liter motor van de laatste jaren