Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een lease auto van mijn werkgever gebruiken voor mijn eigen bedrijf (waar ik een paar uur per week wat mee doe)?

De auto die ik nu lease, lease ik dus via mijn werkgever. Mijn werkgever heeft een samenwerking met een lease maatschappij welke officieel eigenaar is. Ik heb zelf een klein bedrijf naast mijn werk. Mag ik mijn lease auto gebruiken om voor mijn eigen bedrijf van A naar B te komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
867
tinus1969
8 jaar geleden
Je hebt vast een leasecontract, leaseovereenkomst. Lees dat eerst eens (dat regelt bv ook of en aan wie je de auto mag uitlenen). Meer algemeen: Sommige werkgevers verbieden sowieso nevenwerkzaamheden, en/of hebben een meldplicht, zeker als die werkzaamheden hetzelfde vakgebied/sector betreffen (ik heb ook zo'n meldplicht).
ronron1212
8 jaar geleden
Jij leaseed geen auto van je baas jij krijgt hem ter beschikking. Indien je een wagen van je werkgever ter beschikking krijgt heb je ook een overeenkomst voor het gebruik van de wagen gekregen en getekend. Daarin staat of je de auto wel of niet prive mag gebruiken. Hiervoor betaal je dat wel of niet ook een bijdrage aan de werkgever. Wel betaal je dan een bijtelling voor de lease auto dat wordt geregeld via de salaris administratie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je werkgever het goed vind . En jij de volledige bijtelling accepteert . En je niet boven de km limiet Vd lease firma uitkomt .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om dit te weten, moet je het lease contract dat jij met je werkgever hebt doorlezen.

Ieder contract is namelijk anders, er zijn mensen die de auto wel privé mogen gebruiken, maar niet als dit voor een bedrijf ( Zakelijk dus ) is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
@theo15 Dat is een afspraak die je met een werkgever maakt en niet met de leasemaatschappij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding