Heeft iemand rij ervaringen met de Fiat X 1/9 uit de 70er jaren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Het beste antwoord

Hallo, ik heb ongeveer 3 jaar ervaring met de Fiat X 1/9 Targa Bertone zoals ie voluit heet.
Dat was van 1987 tot 1990, Ik moet zeggen een hele leuke auto om mee te rijden met z'n 1.4 motor echt snel. Mee op wintersport geweest in Oostenrijk, half Duitsland mee rondgetourd ( lees geraced ) ik heb geen auto meegemaakt met een betere wegligging dan deze. Toen Fiat ophield met het produceren van dit leukie, is Bertone, de eigenlijke ontwerper van deze wagen verder gegaan met het maken ervan en hij heette vanaf die tijd Bertone X 1/9 Targa. ( Targa is cabrio )
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de mijne wilde restaureren maar ben halverwege gestopt omdat de kwaliteit van het plaatwerk zo ongelofelijk slecht was er geen beginnen aan is om deze "echt leuke" wagen jaren op de weg te houden. Zonde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er staat er eentje (grijze) te koop in Appelscha.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(Die staat niet op autotrader.nl.)
Ik heb zelf geen ervaring met deze auto, een vriend van ons wel. Hij is best wel blij met die auto.
Hopelijk krijg je veel reakties via deze site.
Probeer je vraag ook eens te stellen op de Fiat X1/9 site.
Zie bron: