wat is het verschil tussen aziatische auto en europese auto?

ik zou graag binnenkort een nieuwe aziatische auto kopen en wil ik nu iets vragen stellen over aziatische auto en europese auto.
is de reparatie kosten van hyundai nissan of kia duurder dan europese auto in belgie,bv: opel renault citroen enzo.
en er even veel herstelplaat voor aziatische auto als voor europese auto?
kan iemand mij antwoorden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Amadea
8 jaar geleden
Het stuur zit aan de andere kant.
tinus1969
8 jaar geleden
@wkr132. In veel Aziatische landen (waaronder Japan) rijdt men links. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ander merkje . Nee bij een gang baar model zijn alle onderdelen redelijk op voorraad . Inderdaad bij zelf importeerde modellen kan het heel lastig zijn . Ja Oudere Aziatische modellen zijn soms lastig . Door de snelle model wisseling zijn sommige onderdelen wat lastiger . Ja bij Europese merken zijn alle onderdelen nog zelfs na jaren te koop . Mercedes spant de kroon daarin . Volks wagen onderdelen onderdelen worden over de hele wereld gemaakt ( nagemaakt ) aluminium plaat delen onderstellen ( BMW ) kunnen wel heel lastig zijn ( duur ) .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lastig betekent wel te koop maar duur .
Amadea
8 jaar geleden
@wrk: Lees nog een keer alleen de hoofdvraag en dan mijn reactie. Daar is niets onzinnigs aan. Er zijn deelnemers die zo'n reactie zelfs als antwoord plaatsen, omdat het gewoon een antwoord op de vraag is. Maar aangezien ik heus wel begrijp wat vraagsteller bedoelt geef ik het als - niet serieus bedoelde - reactie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De handleiding bij Europese auto's is ook een stuk begrijpelijker.

Het beste antwoord

Je bent de eerste die zich bij de koop van een auto afvraagt of er wel voldoende plaatwerk is om eventuele schade te herstellen. Wat ben je van plan?

Maar het maakt niet veel uit voor de kosten uit welk land de auto komt. De kosten van herstel en beschikbaarheid van plaatwerk zijn vooral afhankelijk van het model en de exclusiviteit van een auto. Vooral voor auto's met aluminium plaatdelen kan schade wel eens duur uitpakken, maar de 'gewone' modellen van de merken die je noemt gebruiken dat niet.

Het model speelt wel een rol, een reparatie aan een Citroen C6 zal duurder zijn dan een vergelijkbare schade aan een C1 als plaatwerk moet worden vervangen.

Koop gewoon de auto die je leuk vindt en maak je geen zorgen om eventueel schadeherstel.
paulus811
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Wat de vraagsteller precies met "herstelplaat" bedoelt, is voor mij onduidelijk. Misschien bedoelt hij wel of er even veel garages (herstelplaatsen) zijn voor Aziatische auto's.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik dacht ook herstelplaatSEN. typefoutje, goed mogelijk gezien de rest van het bericht. ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gwm de garage voor de auto te repareren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als zelfde catalogusprijs,vergelijk met aziatische auto en europeseauto, welke reparatiekosten zou duurder zijn?

Andere antwoorden (3)

Aangezien Toyota inmiddels één van de grootste (zoniet de grootste) autoverkoper in Europa is, mede omdat Japanse auto's (terecht of niet) de naam hebben betrouwnaar te zijn, zou ik me niet echt zorgen maken over beschikbaarheid van garages en reserveonderdelen.
8 jaar geleden
De inruilwaarde is na 2 jaar al een pak lager dan bij een europese auto.
Onderdelen kunnen wel eens duurder zijn. En het veerconfort is niet noodzakelijk aangenaam te noemen bij een aantal kleinere modellen.
Kwalitatief zijn ze doorgaans wel beter.(Toyota,Huyndai, Honda, Suzuki, etc)
Qua prijs zitten ze doorgaans ook iets te hoog vergeleken met een europeaan. Dat was ooit anders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Europese auto's zijn over het algemeen beter in kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Jij beweert het tegengestelde van wat het antwoord voor jou stelt. Heb je ook een verklaring waarom dat volgens jou zo is?