Wanneer vliegwiel vervangen van auto...?

Betreft vw jetta 2.0 tdi 2007 model 140 pk

9 jaar geleden
in: Auto's
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is ie stuk dan?
Nog nooit in geen enkel auto de vliegwiel hoeven te vervangen.

Het beste antwoord

Deze auto heeft een dubbelmassa vliegwiel en deze kan wel degelijk stuk gaan. Dit merk je dan als de auto bij het wegrijden gaat trillen in de aandrijflijn. Een enkel massa vliegwiel zou je moeten controleren op verkleuring en haarscheurtjes bij het vervangen van de koppeling, maar bij normaal gebruik zal een enkel massa vliegwiel niet snel vervangen hoeven worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vliegwiel is aan vervanging toe als je koppelingsplaat zodanig versleten is dat de metalen nagels groeven in je vliegwiel hebben veroorzaakt. Je hebt dan wel ongetwijfeld enige tijd met een schurende, piepende en niet lekker werkende koppeling gereden.

Ook een defecte starterkrans kan een reden voor het vervangen van je vliegwiel.
De startmotor 'komt niet meer in'.