Is het toegestaan om een lpg tank te plaatsen op de plek van het reservewiel in de motorruimte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat moet je bij een goedkeurt inbouw station vragen . Raadpleeg evt meerdere . Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@wrk32, over auto's. Het staat namelijk in die categorie.

Antwoorden (2)

En het antwoord is nee dat mag niet

Een lpg tank zou veel te warm kunnen worden

Tevens zit er een overdrukventiel op
Die gas aflaat als de tank te warm wordt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afgezien van en met inachtneming van bovenstaande moet je voor jezelf nagaan of de bevestigingsmogelijkheden die daar beschikbaar zijn voldoende zijn voor de zware tank; vooral in geval van een ongeval. Daarnaast moet je je afvragen of normaal onderhoud nog wel mogelijk is.