Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een autosleutel een beetje roestig is, werkt hij dan nog?

Ik heb een autosleutel die een beetje roestig is, en ik vraag mij af of hij dan nog werkt (ik heb de auto niet meer, het is voor de mensen die hem overgenomen hebben). Hoe werkt zo'n sleutel? Als de vorm nog goed is gaat het dan goed, of moet het metaal ook contact maken en gaat dat dus minder als er roest op zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een staalborsteltje kun je de roest er gemakkelijk afhalen. Met een beetje roest werkt de sleutel nog gewoon. De roest heeft geen invloed op de startonderbreker. De sleutel hoeft geen contact te maken. Hij werkt mechanisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

bij oudere auto's geen probleem, zou de sleutel wel even een beetje oppoetsen.
Nieuwere auto's kunnen wel problemen geven omdat vaak in de sleutel/contact een startblokering zit verwerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip:Leg hem even een nachtje in cola en de roest is weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vorm goed is dan maak hem goed schoon. Verder zit een start onderbreker in de handgreep van de sleutel. Dus houdt er rekening mee dat in de cola leggen alleen voor het metalen gedeelte werkt.
Volledig in de cola kan de chip beschadigen van de startonderbreker

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik bedoel de de chip van de startonderbreker in de handgreep van de sleutel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding