zijn er groene auto's met een mooi geluid?

Het spijtige aan vele groene auto's zoals een Tesla is dat er geen geluid is. Ik kan daar echt van genieten en hoop dat er alternatieven zijn. Ik dacht dat het ethanol was maar daar was het probleem dat daar geen plaats voor is. Is er nog iets anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Amadea
9 jaar geleden
? Je kunt toch elke soort auto in de kleur groen verkrijgen?
bamibal
9 jaar geleden
Deze bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=pONYlTIbLAs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuke video, benzine mag zeker blijven bestaan van mij. Maar geen flauw idéé wat de staat ervan denkt. Geld brengt het zeker op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@zakspeed2, Wat jij een mooi geluid vind zal iemand anders misschien helemaal geen mooi geluid vinden... Ik ben blij dat mijn auto niet zoveel herrie maakt als die uit het filmpje van bamibal. En als mijn buurman zo`n lawaai monster zou hebben, zou ik hem vriendelijk doch beslist adviseren om het ding een paar honderd meter verderop te parkeren en niet bij mij voor de deur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt wel maar zou graag zo'n buur willen hebben ;)
tinus1969
9 jaar geleden
Ik snap niet wat er mooi is aan dat gegrom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je hier misschien iets aan ?? http://www.topten.be/index.php?page=Gezinswagens
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het duurde even voordat ik doorhad wat je bedoelde met groene auto...denk ik. Je hebt het zeker niet over de kleur groen maar over milieuvriendelijk klopt dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mooi geluid moet je bij een betaalbare auto altijd zelf creëren :) Als je met een "groene" auto bedoelt dat ze binnen de nieuwste eu-norm vallen zijn er nog genoeg. Als je met een "groene" auto bedoelt dat ze elektrisch zijn, zul je toch een goede geluids-installatie moeten inbouwen. Als je met een "groene" auto bedoelt die het milieu niet belast, mag je gerust zijn: die bestaan niet en zullen nooit bestaan (in elk geval niet voor degene die nu oud genoeg zijn om zelf te typen). Als je met een "groene" auto bedoelt dat ze geen co² uitstoten op de locatie waar ze rijden, zijn er opeens weer een hele hoop opties open.
De vraag is alleen: zal de vraag genoeg zijn naar "groene herrie" auto's. Ik acht de kans groot dat er weinig vraag naar zal zijn, en als je dus betaalbaar en "groen" wil rijden, zal je toch een oude "grijze" auto moeten ombouwen naar een oude "groene" auto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koop een volledig elektrische auto, druk daar een cd of usb stick in met het motorgeluid van een Bugatti, koppel het volume aan je gaspedaal en hang een speaker onder de achterbumper.

Antwoorden (3)

Volgens mij valt de nieuwe Porsche Cayenne hybrid onder een groene auto, geeft een best lekker geluid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hybrid is al leuk maar je hebt nog steed benzine of diesel nodig. Tot nu toe beste groene motor volgens mij
Het ontbreken van geluid is 1 van de onvermijdelijke consequenties van een groene auto ; een elektromotor hoor je nu eenmaal niet. En hoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand dat lawaai echt gaat missen, blijkt dat geluid wel degelijk een functie te hebben waar blijkbaar niemand aan heeft gedacht : je HOORT een elektrische auto ook niet meer aankomen.....

Gelukkig is dat inmiddels doorgedrongen tot het Europees Parlement, en moeten auto's vanaf 2019 meer geluid produceren. De vraag is echter of dat het geluid is waar jij precies op zit te wachten. Een CD met motorgeluiden zal natuurlijk de oplossing niet zijn ; je wilt gewoon horen hoe je motor loopt en of er wat mis mee is. Overschakelen op benzine (of diesel of gas, waar die hybrides ook op lopen) is een voor de hand liggender oplossing ; alleen is je auto dan eigenlijk alleen in naam nog groen.

Ik heb nog niet kunnen achterhalen of er nu al apparaatjes / accessoires op de markt zijn die een elektrische auto van geluid kunnen voorzien. Maar er wordt ongetwijgeld aan gewerkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik mis het geluid :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het vergelijken met muziek maar dan zonder geluid. Zag eens Tesla's racen maar jammer genoeg was het doodsaai. Iemand anders beweerde door elektrische auto's luider te maken dat er vermogenverlies zal komen en dat willen ze liever niet. Maar wel een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie (hoor) het al voor me, Een leuk keuzemenuutje in zo'n auto.
kiezen we vandaag voor de ploffende Trabant, de rammelende Eend of voor een F1 met naverbrandert ;-)
En bij mist natuurlijk voor een brulboei
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een scheet lijkt me leuk en dan de ander schuld geven
Er zijn auto's die op waterstof rijden. Hiermee bedoel ik dus niet het omvormen van waterstof naar elektriciteit, maar het verbranden van waterstof. Hierbij krijg je alleen waterdamp als uitlaatgas. Helaas krijg je als je zoekt op internet vooral de ikwilgratisrijden-mensen of ikdoealsofenverziekhetdaarmeevooranderen-mensen, maar mythbusters hebben het ook getest en laten zien dat het kan. (dit hebben ze getest op een niet aangepaste auto en zal ook een korte levensduur hebben.) Ik weet zelf een auto die omgebouwd is en waterstofgas verbrand in een 2.0 boxer motor.
Ook kun je vrij eenvoudig de mazda's uit de rx- serie ombouwen tot waterstof auto.

Ook heb je auto's die op gecomprimeerd lucht rijden, maar de hoeveelheid energie die je dan mee kan nemen is erg beperkt. Als het toekomst heeft, zal dit vooral in steden en korte afstands-vervoer gebruikt worden. Hier kan je dus geen brullende of gillende motoren van verwachten.

Alleen komt de laatste, onvermijdelijke vraag: hoe groot zal de markt zijn voor verbrandingsmotoren, als er een alternatief is dat fluisterstil is en erg comfortabel rijdt?
Als je leuk en groen wil rijden zal je zelf wat moeten regelen. de mazda's rx7 en rx8 zijn momenteel de meest eenvoudige auto's om dit te doen. Hier hoeft alleen het brandstofsysteem ingebouwd te worden (net als een LPG- installatie). Dit vanwege het gebruik van een ander type motorblok dan wat andere auto's hebben.