Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat primeert : Verkeersbord of wegmarkering ?

Er bestaan 'voorrangswaarden' in het verkeer (be). Bevelen van politie gaan boven verkeerstekens en -regels ; de verkeerstekens gaan boven verkeersregels. Maar wat heeft hier voorrang eigenlijk, het parkeerbord of de gele lijnen ??
Ik was geparkeerd bij een verkeersbord : "Betalend parkeren", maar er was evenwel ook een gele onderbroken lijn. Heb boete gekregen, maar is dit wel reglementair ? Het zijn tegenstrijdige aanduidingen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
6.5K
tinus1969
9 jaar geleden
Ik vraag me af ofdeaanduidingen tegenstrijdig zijn. Debetaald parkeren aanduiding geldt (waarschijnlijk) voor een grote zone; in een dele daarvan is een parkeerverbod. Ook as je betaalt, mag je bv nog steeds niet op een zebrapad of een bocht parkeren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De tekens op de weg gaan voor de borden. Bijvoorbeeld, je zit op een voorrangsweg maar er staan geen borden. Hoe zie je dan dat het een voorrangsweg is? juist door de haaientanden van de andere wegen.

De volgorde is Politie / verkeersregelaar, wegmarkeringen, verkeersborden, verkeersregels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding