Moet je bij je huis een speciaal oplaad punt laten aanleggen?

of kan het gewoon met een verlengsnoer.....

Toegevoegd na 17 minuten:
inderdaad voor een auto, bedankt voor de tip ik was het staal vergeten...

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor de robot grasmaaier wel anders raakt hij de weg kwijt.

Dat lijkt me wel makkelijk als je een scootmobiel of een elektrische fiets hebt. Voor het stroomverbruik is het niet nodig.

Voor een electrice auro kun je gewoon 220 volt gebruiken Met de normale stekker kan ook thuis worden opgeladen.

Zoals het er nu uitziet is dat niet direct nodig. Maar ik denk dat het wel verstandiger, veiliger is om een vast en speciaal oplaad punt te hebben. Zo oplaad punt kun je afsluiten en ook tijdens het laden kunnen anderen geen misbruik maken van jou stroom. Een ander voordeel is dat zo oplaad punt bijhoud hoeveel energie je gebruikt zodat je ook weet hoeveel kilowatt je auto gebruikt. Dit gaat alleen op voor een volledig elektrische auto, bij een hybride zorgt een verbrandings motor voor het bijladen van de accu's. Je kunt bij jou energie leverancier vragen of deze oplaad punten installeren, er zijn een aantal bedrijven die dit met een behoorlijke subsidie verstrekken. Veel succes.

Een extra stopcontact buiten is natuurlijk altijd handig, en helemaal geen echte kostenpost. Maar ik zou wel een beveiliging om je stopcontact aanleggen, als hij erg in het zicht komt te hangen. ( kastje met slot eromheen bijvoorbeeld) Want mocht je op vakantie zijn ofzo kan iedereen zomaar je stroom aftappen. Mensen zijn er gek genoeg voor tegenwoordig helaas.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100