Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat je weet hoe iets moet en het niet doet?

Ik ben bezig met autorijlessen, nu weet ik heel goed waarom en hoe iets moet maar als ik het dan moet doen, doe ik het niet. Ik heb al geprobeerd om hardop te denken maar dat werkt niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat komt omdat je veel handelingen moet doen. Bij een bocht nemen op een kruispunt alleen al richting aangeven, gas verminderen, schakelen, om je heen kijken, stuur draaien.

Je hoofd verwerkt de informatie nog te langzaam. Zodra dit sneller (lees: automatisme) wordt, maak je minder snel fouten en gaat het allemaal vanzelf.

Het probleem is dus dat je er teveel bij nadenkt, het moet zover komen dat je dit allemaal automatisch doet. Dan kun je makkelijker meerdere handelingen tegelijk doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uitstekend uitgelegd! Dus, beste rBorst, geen paniek! Been there, done that. Join the club! Iedereen heeft dit meegemaakt, behalve de mensen aan wie je het vraagt natuurlijk (die konden uiteraard allemaal in 1x sturen, schakelen, koppelen, en hadden een perfect verkeersinzicht, en hadden aan 5 lessen genoeg ;-) ) Wanneer je de machine (de auto dus) helemaal onder contrôle hebt en daar niet meer over na hoeft te denken zul je zien dat je besluitvaardigheid ineens enorm toeneemt. En al die superhelden die beweren dat ze na 5 lessen al een examenaanvraag hebben ingediend... Nou, fijn voor ze!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding