Waarom zit het "kwartje" van Kok nog steeds in de accijns van de benzine?

Dit zou een tijdelijke maatregel zijn. Wie is er verantwoordelijk voor dat dit nog niet weer is afgeschaft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan wel zijn, maar op deze manier worden we als bevolking toch niet helemaal serieus genomen en dat terwijl zij ONS moeten vertegenwoordigen. De gang van zaken klopt niet helemaal ... En wie zegt dat daar een andere belasting voor verhoogd/ingevoerd moet worden? Misschien willen ze ons dat alleen maar doen laten geloven, zodat we ons rustig houden.

Antwoorden (1)

Vanwege de inkomsten. Als ze het afschaffen moet het geld ergens anders vandaan komen omdat wij (Nederland) immers nog altijd meer uitgeven dan dat er binnenkomt (het begrotingsTEKORT is minder 3% nu, maar het is nog altijd een TEKORT). Zoals in de reacties eerder gegeven zou bij het teruggeven van dat kwartje een andere belasting verhoogd worden zodat de misgelopen inkomsten toch worden behaald.