Wat is het risico als ik een ingevoerde auto koop?

En waar moet ik sowieso opletten als ik een auto wil kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
9 jaar geleden
Koop je hem bij een handelaar of wil je hem zelf naar nederland halen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die al te koop staat bij handelaar of garage
paulus811
9 jaar geleden
Waar? Er moet namelijk een EU typegoedkeuring opzitten, anders moet je de auto laten goedkeuren en dat kan in de duizendjes lopen.

Het beste antwoord

U kunt beter geen ingevoerde auto kopen. Veel auto´s die worden ingevoerd vanuit het buitenland worden ingevoerd om eenbepaalde reden.
Er is minder controle over de gegevens van de auto en zijn geschiedenis.
Dat houdt in dat de kans groter is dat er met de kilometer teller is gesjoemeld, of er andere zaken waarom hij niet meer in het land waar hij vandaan komt verkocht kan worden.
Bijv. schade autos worden moeilijk verkocht omdat niemand zon auto wil. Dit is dus na te kijken en traceerbaar in eigen land.
Deze auto word vervolgens gexporteerd naar een ander land, nieuwe lak eroverheen en je zier er niks meer van.
Zon auto is natuurlijk erg omnveilig aangezien de carosserie waarschijnlijk ontzet is en de kans op extra kosten is veel groter omdat delen niet meer goed op elkaar afgestemd zijn.
Mocht u ondanks toch het risico willen lopen (er zullen er natuurlijk wel een paar tussen zitten die wel goed zijn) dan kunt u het volgende controlleren.
-Tijdens het rijden het stuur loslten en remmen, het voertuig mag niet naar rechst of links trekken
-Lakschade of verschil in dikte van de lak
-Als de deuren haperen is dat vaak een tekens van ontzetting en dus een schadevoertuig

Toegevoegd na 2 minuten:
-Controle op roest
-Algehele blik onder de motorkap
-Tijdens de blik onder de motor kap gas geven en kijken of er geen rook vrij komt
-Tevens mag de motor niet lekken.

De autohandel staat tevens bol van de criminelen en louche figuren. Het enige waar die gasten aan denken is zo snel mogelijk geld verdienen, daar moet u zich altijd bewsut van zijn.
En het allerbelangrijkste naar u gevoel luisteren!