Wordt een auto getest op brand-veiligheid?

Een nieuwe auto, zoals bijvoorbeeld (ik neem zomaar even een auto) de nieuwe Citroën C1, wordt die getest op brand-veiligheid?

Wat ik hiermee bedoel is of er gekeken wordt na lange afstanden of de motor niet te warm wordt en de auto en jezelf in "onveilige" situaties kan brengen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Niet specifiek op brandveiligheid. Wel wordt er gekeken of het koelsysteem voldoende is bij meer dan normaal gebruik. Er zit een temperatuurmeter in, zo dat je onderweg de temperatuur van de motor kunt aflezen. Als dit niet genoeg is, dan gaat er ook nog een rood lampje branden als de motor oververhit raakt.
jc54