Is er ergens in NL een plek waar je met bijv je vader auto mag leren rijden?

Bijv. optrekken, schakelen etc? Ergens bijv op een industrieterrein misschien? NIet op de openbare weg...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (1)

Officieel gezien mag je niet rijden zonder rijbewijs. Dit mag dus ook niet op een industrieterrein. Je mag dit alleen maar op een privé terrein. Wat je kunt doen is kijken of iemand met een privé terrein groot genoeg of je daar mag leren rijden. Dan is het toegestaan.

Houdt er wel rekening mee dat als er iets gebeurd de auto niet verzekerd is.

Toegevoegd na 5 minuten:
"Rijdt u zonder rijbewijs met een motorvoertuig, dan loopt u de kans dat uw verzekeringsmaatschappij eventuele schade niet dekt."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is het enige juiste antwoord. Ook als je denkt dat het een verlaten industrieterrein is, niet gaan doen. Er hoeft maar 1 idioot te zijn die ook denkt dat het een verlaten terrein is en dat 'ie daar wel even kan scheuren alsof het een circuit is. En dat gebeurt van tijd tot tijd nog wel eens op 'verlaten' industrieterreinen. Ook al rij jij heel netjes en een ander met rijbewijs rijdt te hard en veroorzaakt een ongeval, dan ben jij, je vader en je vaders auto niet verzekerd. Wiens schuld het is, is dan niet meer relevant.