Waarom stottert/schokt mijn auto bij het optrekken?

Dag,

Ik merk dat mijn Auto (Audi A3 1.6 Benzine uit 2006) regelmatig schokt/stottert als ik bijv. weg wil rijden bij een stoplicht uit de eerste versnelling. Het valt me wel op dat de motor dan nog niet warm is, dus koud is. Bij warme motor heb ik hier geen last van. Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn?

P.S.; Onlangs heb ik nog de bougies laten vervangen.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
5.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is er een toe voer van iets niet helemaal in orde, ik zou hem zelf bij de garage laten nakijken!

Antwoorden (1)

Een uitlezing door een diagnose specialist / merkgarage kan uitsluitsel geven over een slecht of niet goed functionerende injectie, ontsteking of sensor. Als ie wel goed 'koud' start, maar als het alleen bij accelereren gedurende de opwarmingsfase betreft, is een temperatuursensor die te snel aangeeft dat de motor op temperatuur is, een waarschijnlijke boosdoener. Een daignostieche uitlezing is idd een eerste vereiste
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb al begrepen dat uitlezen inderdaad het verstandigst is, ik denk dat ik dit zal gaan doen. Dank voor je antwoord en moeite.