Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet men als je auto een grote beurt ondergaat°

Wat doen ze en wat vervangen ze. Is zo´n beurt prijzig.~°

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is het wel zo'n beetje bij een normale grote beurt.
Andere "grote beurt punten "zijn meestal afhankelijk van je kilometerstand.Wat de prijs betreft, dat is zo niet te zeggen, hangt ervan af wat voor soort auto je hebt.Bij een grote beurt gaat het in essentie om de volgende zaken:

-motorolie verversen

-oliefilter vervangen

-bougies vervangen

-luchtfilter vervangen

-remblokken controleren en evt. vervangen

-koelvloeistof controleren en evt. bijvullen

-remvloeistof controleren en evt. bijvullen

-stuurbekrachtigingsvloeistof controleren en evt. bijvullen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit ligt eraan wanneer ook de distrubutie vervangen dient te worden ( zie onderhoudsboekje ) kan dit best prijzig worden de rest denk aan luchtfilter interiueur filter brandstoffilter oliefilter eventueel aircofilters dienen wel ieder jaar vervangen te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prijzen zijn moeilijk te geven,ligt nl ook aan de leeftijd en kilometerstand van de auto.
Indicaties moeten niet moeilijk zijn om te geven, dus bel een bedrijf op en vraag een prijsopgave.
Tegenwoordig zie je ook al bij merkendealers dat ze met vaste prijzen werken, maar per beurt aangeven wat je voor extra kosten kan verwachten.
Staar je niet in eerste instantie blind op de prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ze doen is een vertrouwenskwestie. Je kunt het nooit nagaan dus hoopt erop dat ze ook alles wat ze moeten vervangen volgens het onderhoudsboekje, ook daadwerkelijk vervangen hebben.

Daarbij komt nog een behoorlijk uurloon wat de prijs voor een grote beurt behoorlijk kan opdrijven.

Verschillende garages raadplegen voor een prijsopgave kan opmerkelijke prijsverschillen geven.

Dan hopen dat je een betrouwbaar adres hebt gevonden. Heel internet staat vol met klachten over dit soort zaken. Verschillende grote landelijke garages waarvan geruchten gaan dat ze wel rekenen en niet vervangen.

Ik moet zelf binnenkort de distributieriem laten vervangen en ben blij dat ik een kennis heb die het voor me doet. Hierdoor ben ik er zeker van dat het ook daadwerkelijk goed gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding