Auto Schorsen, is een afgesloten parkeer ruimte in mijn appartement een openbare weg?

Hallo,

Ik ben van plan om mijn auto binnenkort te schorsen, in het appartementen complex waar ik woon zit een ondergrondse parkeer garage.
Waar iedereen een eigen parkeervlak heeft. De garage is ook afgesloten en kan alleen door middle van een pasje van een bewoner opengemaakt worden.
Nu wil ik graag weten of ik mijn auto daar kan laten staan, wanneer die geschorst is? Of behoort de garage ook tot de openbare weg?

Vriendelijke groeten, Sanin

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Nee, het is zelfs afgesloten. Dus dit is zeker geen openbare weg.

Toegevoegd na 8 minuten:
Onderscheid moet worden gemaakt tussen ‘feitelijke’ en ‘juridische’ openbaarheid van een weg. Van feitelijke openbaarheid van een weg is sprake, wanneer die weg vrij voor een ieder toegankelijk is. In dat geval is de Wegenverkeerswetgeving hierop van toepassing.
Van juridische openbaarheid van een weg is sprake, wanneer die weg openbaar is in de zin van de Wegenwet. Iedereen heeft het recht om van die weg gebruik te maken, en niet alleen met toestemming van en/of bij gedogen door de eigenaar.