Waar kan ik gratis parkeren in de buurt van de Zijlpoort in Leiden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Het beste antwoord

De Zijlpoort markeert de uitgang aan de oostzijde van de oude binnenstad bij de singels. U kunt daar gratis parkeren in het gebied buiten die singels, maar binnen de singels is het betaald parkeren, waarbij de tarieven mede van het tijdstip afhangen.
U moet er daarom dus wel rekening mee houden dat het in het gratis parkeren gebied overdag redelijk vol zal kunnen staan! Voor wat overzicht moet u even hieronder doorlezen.

De mogelijkheden van parkeren overal in Nederland kunt u namelijk gemakkelijk vinden op de interactieve website www.prettigparkeren.nl .
U moet behalve een plaatsnaam ook een tijdstip ingeven om de juiste tarieven van dat tijdstip getoond te krijgen. U krijgt zowel gegevens over parkeren op straat als over de in de buurt beschikbare parkeergarages.
De gegevens en gebieden worden op een kaartbeeld getoond. Het wijst redelijk zichzelf, tenminste, als u wel al een idee heeft wáár u ergens in een stad moet zijn.
Als u in een gekleurde wijk klikt, wordt die tijdelijk wit, maar daarmee wordt de wijk als het ware gemarkeerd en dan ziet u de bijbehorende gegevens links in beeld.

Het fijne van deze site vind ik de uniformiteit en overzichtelijkheid, en met name ook dat je niet op een website van een bepaalde gemeente moet gaan zoeken waar er überhaupt iets over parkeren verteld wordt, want dat verschilt van gemeente tot gemeente!

Hou er wel rekening mee, dat de websitebeheerder niet zelf de gegevens van elke wijk om de maand gaat checken, dus er zou best eens een achterhaald gegeven in kunnen voorkomen. Het systeem rekent er op dat mensen afwijkingen aanmelden.
Bordensteker