Welk nummer is voorruitverwarming?

Ik heb binnenkort praktijkexamen en ik wou vragen welke nummer of de afbeelding de "voorruitverwarming" is nummer 9 is de "achterruitverwarming"

Toegevoegd na 19 minuten:
Dit is een BMW 1 SERIE

Weet jij het antwoord?

/2500

Voorruitverwarming gaat niet met elektrisch verwarmde draadjes zoals de achterruit die je met slechts één knop 9 aan kunt zetten. Voorruitverwarming doe je door middel van de kachel, en om die in verschillende omstandigheden correct te bedienen moet je eigenlijk wel een beetje technisch inzicht hebben. Je kunt er dus ook discussie over krijgen. Om de voorruit te verwarmen (want dát is de vraag): A. draai je de temperatuurknop 12 helemaal rechtsom naar warm (rode gebied) (daarmee gaat er warm koelwater door het kachelsysteem stromen – tenminste, zodra de motor zelf een beetje warm is geworden), B. daarna draai je de draaiknop 10 van de ventilator naar rechts (zodat de ventilator krachtig gaat blazen), C. vervolgens check je dat drukknop 8 niet ingedrukt staat (controlelampje moet dan uit zijn, anders krijg je door gebrek aan schone minder vochtige buitenlucht al gauw dat vocht dat je van binnenzijde van de voorruit wegblaast zich meteen op de zijruiten gaat afzetten), D. daarna draai je draaiknop 6 recht omhoog (zodat de lucht vooral tegen de binnenzijde van de voorruit geblazen wordt). Als je erg last hebt van vocht dat neerslaat of al neergeslagen is op de binnenkant van de ruiten (de ruiten “wasemen aan” zogezegd), dan kun je de binnenlucht wat droger maken door knop 11 van de airco in te drukken en dan heeft het ook zin om 8 juist wél in te drukken. Want dan gaat dezelfde binnenlucht steeds opnieuw door de koeling heen (recirculatie) en dan slaat het overtollige vocht dáár op neer, en zo kun je de ruiten aan de binnenkant droog krijgen. Na een minuut of vijf kun je die recirculatie wel weer afzetten, want meestal is het wel prettig om ook nog wat aan luchtverversing te doen, en met luchtrecirculatie (8) áán komt er geen verse buitenlucht meer binnen. Als je de voorruitverwarming mede wilt gebruiken om ijs te laten smelten (maar krabben is beter en ruitontdooier sproeien met een spuitfles gaat helemaal super), en er zit geen vocht op de binnenkant van de autoruiten, dán kun je de airco (11) af laten en wel 8 indrukken, dan wordt de koude ruit het snelst warmer. Goed dat je met een foto met nummers bent gekomen, want zonder dat is het nauwelijks goed uit te leggen!

Ik denk dat de knop op de lege plek onder de 11 moet staan. Hier zie je hoe het figuurtje er uit ziet voor voorruitverwarming bij een andere bmw. Het is een ander dasboard, maar het gaat om het figuurtje, dat blijft meestal hetzelfde. Onderaan, nr.1 http://www.autorijschoolexcel.nl/file/uitleg-controle-binnen-de-auto.pdf Hier zie je nog zo’n knop, maar dan op vw. De voorruitverwarming heeft plaatje als soort v, en achter is vierkant. http://www.theorie1dag.nl/voertuig-controle/ Circulatie knop, heeft te maken met verse lucht van buiten of lucht binnen in de auto. (dus bijv in file krijg je smerige lucht binnen, dan zet je de knop aan) (ja aan toch, pin mij daar niet op vast, ik heb al een tijdje geen auto meer -))

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100