Kan ik Schade door uitwijken voor een stilstaande auto verhalen op de andere automobilist?

Er stond een auto stil op de linkerbeen met zijn rechterknipperlicht aan. Het was rustig op de weg. Door het uitwijken heb ik de vangrail geraakt en nu schade aan mijn auto. Kan ik dit verhalen bij de ander?

Toegevoegd na 1 minuut:
Linkerbeen is linkerbaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij kan je dit wel verhalen bij de andere automobilist. Aangezien deze niet correct stilstond op de baan. aangezien er een vangrail was. Vermoed ik dat stilstaan er sowieso verboden is. Alsook als je stilstaat moet je alle knipperlichten aanzetten. Hier is hij al in fout gegaan. Ik zou het in elk geval proberen. Veel succes

Nee dit kun je niet verhalen op een ander. Als er een boom had gestaan kon je de schade ook niet op de boom verhalen. Een stilstaande auto is nooit fout. Het is niet anders.

Oke en wie heeft er nnouw gelijk?

Je schrijft zelf al dat het rustig op de weg was. Er was dus blijkbaar geen andere afleiding dan die stilstaande auto. Blijkbaar heb je dus zelf niet voldoende overzicht gehouden. Het had ook afgevallen lading, een tak, of ander "dood" onderwerp kunnen zijn. De andere auto mag officieel niet hinderen, maar als je tegen een stilstaand voertuig rijdt ben jij aansprakelijk. Hij kan dus wel strafbaar zijn voor hinderen van het overig verkeer, maar voor je schade draai je zelf op. Het had ook een overstekend kind kunnen zijn. Tip: volg eens een aantal motorrijlessen. Dan leer je niet allen verder vooruit te kijken, maar ook meer rekening te houden met wat een ander fout kan doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100