Kan je ook een occassion zoeken op kenteken?

Ik ben benieuwd of de oude auto die we hadden nog te koop staat. Dan ben ik benieuwd of je op kenteken kan zoeken op internet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan. Of je wat vindt is een tweede.
(Zal alleen zo zijn als de verkoper de kenteken vernoemd in zijn advertentie)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Soms kom je op Google als je op kenteken zoekt wel Marktplaats advertenties tegen, maar dat is inderdaad alleen zoals Moordigger zegt, wanneer de adverteerder het kenteken noemt. Je kan wel via de site van de RDW de historie zien, wanneer de wagen op een andere naam is gezet:
http://www.rdw.nl/particulier/Paginas/default.aspx En via deze site kan je het ook zien als een auto geexporteerd, gedomenteerd is: http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx Als dat gebeurd is, kan je bij de RDW geen gegevens meer zien. Probeer maar uit, met het kenteken LX-GX-10 dit was het kenteken van mijn vorige auto, die is in mei vorig jaar naar de sloop gegaan. Bij de RDW krijg je geen gegevens, bij de VWE wel.

Het beste antwoord

Ja hoor, ga maar naar rdw.nl zoeken op kenteken. Je kunt dan zien of de auto te naam is gesteld en op welke datum dat voor het laatst is gebeurd. Uiteraard kun je geen persoonsgegevens vinden.

http://www.rdw.nl/particulier/Paginas/default.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan inderdaad geen persoonsgegevens vinden zoals Gastronomo zegt. Maar je kan indien je het kenteken/nummerplaat weet wel een aantal andere gegevens vinden, denk aan de tenaamstelling, bouwjaar, BPM, APK verloopdatum en andere belangrijke zaken van de auto.