Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

koelvloeistof tankje auto loopt leeg, wat kan dit zijn?

De koelvloeistof tank van mijn auto verliest wel een centimeter vloeistof per week. Onder de auto is geen plasje te zie en de motorolie is schoon. Wat kan er aan de hand zijn? Wil voordat ik naar de garage ga en weer veel geld kwijt ben kijken wat ik eventueel zelf kan doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
10.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het eerste waar ik aan denk is dat je koppakking stuk is. Maar je motorolie is schoon zeg je. Ik zou even kijken of de uitlaat witte rook uitblaast.
Anders zou het ook nog een lek in de warmtewisselaar van de verwarming kunnen zijn. Dan zou er ergens in het interieur een natte plek moeten zijn. Aangezien het maar 1cm per week is is het dus niet zo veel maar wel iets wat je zou moeten merken aan de bekleding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb niet gemind. Wie wel en waarom?
Het kan een lekkage zijn bij een slang-koppeling. Bij geringe lekkage verdampt de koelvloeistof, maar er blijft wél een lek-spoor zichtbaar. Even goed alle verbindingen controleren, eventueel koelsysteem af (laten) persen.
(Lees meer...)
jc54
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding