mag je in Belgie met hydraulics rijden?

Ik vroeg mij af ofdat een auto met hydraulics mag rijden en ofdat het door de keuring zal gaan of moet je het er dan weer af halen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ken iemand die hydraulics zitten heeft en volgens mij had ik hem eens horen zeggen dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ben nu net aan het denken, vroeger had je een citroen die je wat kon verhogen en verlagen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat is het juist die citroen kon je ook mee spelen en die kwam door de keuring. En ik las ook op een Nederlandse site dat ze legaal zijn om ze in je auto te hebben maar dat je ze niet op de openbare weg mag gebruiken. Maar wat denken jullie dan over de keuring ?

Antwoorden (1)

Het antwoord is simpelweg neen !
Tenzij het origineel door de constructeur van de wagen zo voorzien is. De oudere Citroëns bv. Voor de keuring én de verzekering moet het voertuig identiek zijn aan het pva (proces verbaal van aanneming) dat destijds door de constructeur is bekomen.
Uitzondering zijn auto's van voor 1968 toen er nog geen pva bestond.
Ook voor oldtimers bestaan er uitzonderingen.