maken versleten autobanden lawaai? net zoals een kapote wiellager. wie kan mij helpen, bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is opgelost. De remblokken waren niet goed gemonteerd op de schijf. Ze waren schoongemaakt. En niet goed geplaatst. Bedankt voor de info.

Antwoorden (4)

Nee, versleten autobanden (binnen de normen) maken juist minder lawaai.

Toegevoegd na 55 seconden:
Je hoort dit wel als je nieuwe banden monteert/laat monteren.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt, daarom maken winterbanden meer lawaai dan gewone. Er zit meer lucht tussen het rubber en dat veroorzaakt herrie.
Het verschil valt natuurlijk weg bij een snelheid van 0 km/u
Als banden geluid maken alsof er een wiellager stuk is noemen wij dat "cuppen".
Cuppen ontstaat hoofdzakelijk op de niet aangedreven as.
Het antwoord is dus ja, banden kunnen een geluid maken of er een wiellager stuk is. ^lr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het antwoord van de anwb is correct, cuppen kan hetzelfde geluid maken als een kapot wiellager.

+1 !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het lawaai bij een bepaalde snelheid optreed gepaard met trillingen in het stuur kan het ook zijn dat je band(en) niet goed zijn uitgebalanceerd.