Wat is het verschil met auto die 100.000 in elf jaar en een auto die 100.000 in 3 jaar rijdt met slijtage motor enz.?

De huidige auto is elf jaar een renault megane sedan echt goed onderhouden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Ivana
10 jaar geleden
Volgens mij is het van belang te weten of de auto altijd lange of korte ritten heeft gemaakt. Van constant stads-ritjes slijt een auto meer dan van een aantal lange ritten. Dus hoe versnipperd waren die 100.000km?

Antwoorden (2)

Een motor die in 3 jaar tijd 100.000 km. gereden heeft zal minder slijtage hebben opgelopen dan eenzelfde motor die daar 11 jaar over gedaan heeft. En wel om het feit dat de motor van 3 jaar veel meer tijd op de goede bedrijfstemperatuur is geweest, waardoor deze in die tijd optimaler gepresteerd heeft. Een motor die niet goed (of weinig) op bedrijfstemperatuur komt is aan mee slijtage onderhevig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er van uit gegaan dat met beide auto's normaal gereden is, en niet afgejakkerd........
jc54
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
In vrouwelijke bewoordingen heb ik bij reacties hetzelfde geschreven. Ik had jouw antwoord niet gelezen, sorry.
PLUS
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat dacht ik ook linden015.
Leeftijd van de auto zegt niks over hoe en welke ritten zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt moordigger.
Een auto met weing km wordt misschien alleen gebruikt in het weekend om naar familie te gaan die 75 km ver weg wonen.
Een auto met veel km kan best gebruikt zijn door een vertegenwoordiger die de hele dag door kleine ritten maakt van klant naar klant.
Hoe oudere je auto is is ook meer roest maar als je de roest weg haalt regel matig weg haalt maakt het niet uit