Stel de rijschool gaat failliet en ik heb een pakket betaald, krijg ik dan geld terug?

Stel je betaald na je 2e rijles een volledig pakket rond de 1500 euro. Ergens halverwege je pakket gaat de rijschool failliet. Kun je er op rekenen dat je geld terug krijgt? De rijschool is een SRB erkende rijschool en staat goed aangeschreven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
7.6K
Ivana
10 jaar geleden
Ik ben erg bang dat je geld weg is als de rijschool failliet gaat.
Bij faillissement is altijd eerst de bank en de belasting aan de beurt om geld te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana heeft helemaal gelijk. Je geld is opgelost!

Antwoorden (3)

Als je rijschool is aangesloten bij de Bovag is er niets aan de hand, alhoewel,... je krijgt je geld niet terug maar je kan je rijlessen wel bij een andere Bovagrijschool gaan afmaken:

http://www.bovag.nl/garantiefonds
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de SRB erkende rijscholen is niets geregeld bij failliet. SRB is samenwerkingsverband dat samen inkoopt en daardoor goedkoper kan werken.

De vraag wat geregeld is bij failliet mag je ook stellen aan je rijschool en een goede aangeschreven rijschool zal je hierover een eerlijk antwoord geven.

En indien je belangrijk vind dat je geld terug krijgt bij failliet, is het mogelijk een extra verzekeringsproduct af te sluiten. Hou rekening mee dat hiervoor extra betaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de rijschool failliet gaat, stelt de rechter een curator aan die de financiële zaken en lopende overeenkomsten afhandelt. Als je via de Bovag de lessen alsnog kunt krijgen bij een andere rijschool, is er niks aan de hand. Krijg je die mogelijkheid niet, dan ben je afhankelijk van de curator. Die zal je claim meenemen in het schuldenpakket van de failliete rijschool en de kans is dan heel groot dat je je geld, geheel of gedeeltelijk, kwijt bent. Sowieso duurt het dan tot maximaal 3 jaar voor het faillissement is afgehandeld en jij duidelijkheid hebt. Eerst maar bellen met de curator is mijn advies, dan weet je waar je staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Baske er staat stel de rijschool gaat failliet dus er hoeft nog niets gebeld te worden. En waar haal jij die drie jaar vandaan?