Hoe hoog is de kwaliteit van een hedendaagse Skoda Octavia?

Vroeger stelde Skoda niet veel voor, echter is de laatste jaren veel veranderd. Hoe verhoud de kwaliteit zich ten opzichte van een VW of Audi?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Antwoorden (1)

Skoda's worden tegenwoordig gebouwd uit onderdelen die van VAG (VW en Audi) vandaan komen. Daarbij geldt dat dat niet eens de ouderwetse techniek is van die merken. Skoda,s zijn bijgevolg net zo goed gebouwd als een VW of een Audi, maar iets minder " gelikt" vormgegeven. Een Octavia laat zich qua kwaliteit beslist met een Golf meten, en is zelfs groter en je hebt meer accessoires voor minder geld. Vandaar dat je tegenwoordig zoveel Skoda,s ziet rijden. Skodarijders hebben een heel aktief forum waarop zo ongeveer alles te vinden is. Zie www.skodaforum.nl . Het imago van oostblokauto heeft Skoda allang achter zich gelaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat nou als ik je vertel dat ik inderdaad niet het geld heb voor een bmw maar wel een goede auto nodig heb? Wat een flauwe reactie van jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@goos. Dat is onzin. Ik ken genoeg mensen met een Skoda die zich met gemak een BMW een Mercedes of wat anders kunnen veroorloven maar domweg geen zin hebben in statusgevoelige en gewoon een goede en betrouwbare auto willen.
Bordensteker
10 jaar geleden
Helemaal met RayHolland eens!
Ik had het iets minder verfijnd in gedachten, waar Ray de Skoda iets minder gelikt noemt.
Een verschil blijft de naam. Met een VW koop je ook dat 'men' vindt dat je een heel goed merk hebt gekozen. Het 'gevoel' dat dat effect geeft mis je nog als je voor Skoda kiest.
En verder speelt dat sommige mensen een merk kiezen mede uit oogpunt van de verwachte hogere tweedehandswaarde later. Ieder zijn meug!
VW houdt in zeker zin zijn klanten voor de gek, ja. Want er zijn meerdere argumenten mogelijk om voor Skoda te kiezen inplaats van VW! Wat de link naar de Olympische Spelen er mee te maken heeft is voor mij in het geheel niet duidelijk. Of kijk ik te weinig TV?
paulus811
10 jaar geleden
Het zit echt niet alleen in de naam if status. Mijn broer rijdt een nieuwe octavia en ik heb sinds twee maanden een bmw 3 touring. Allebei prima auto's, maar waar het om gaat is wat je ervoor over hebt en wat goed genoeg is. BMW levert een 8 traps automaat, is op een Skoda niet leverbaar. Ik ben een muziekliefhebber en daar heeft bmw een optie voor met 16 speakers en klasse versterker. Is op een skoda niet leverbaar. In een bmw is aluminium ook echt aluminium, in een skoda gekleurd plastic. Maar de bmw kost 600 per maand en de skoda 200 (allebei lease). Ik vind het jammer dat bmw rijders vaak worden afgeschilderd als statusgevoelige snelwegidioten.