Aan autostoeltjes van het merk Sypo zit een touwtje met een soort klem. waar is dit voor en hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat niet om het hulpkussen mee vast te zetten?

Antwoorden (2)

Goeie vraag! Ik heb een autostoeltje van het merk chicco met zo'n klem, nooit geweten waar het voor was en aangezien ik de stoel prima zonder de klem kon bevestigen heb ik hem nooit gebruikt. Maar nu jij de vraag stelt werd ik toch wel weer nieuwsgierig en heb ik even gezocht.
De bedoeling is dat je hem op de riem klemt vlak op de gesp. Je moet hem op beide uiteinden van de riem klemmen. Op de site die ik gevonden heb noemen ze het een 'slip bestand clip', ik vermoed dus dat het extra veiligheid moet bieden doordat de riem niet door het oog van de gesp kan glijden en dat daardoor minder speling mogelijk is. Ik kan helaas geen verdere uitleg vinden, enkel een site waar ze verkocht worden met foto's erbij (zie bron).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook een klem zijn die je boven de schouder van je kind op de gordel klikt, het "touwtje" gaat dan achter het kind langs naar boven.
De gordel kan dan minder makkelijk de nek bezeren bij bochten e.d.