Voornamelijk mensen met een rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
itsme
10 jaar geleden
en geld.
Castle
10 jaar geleden
Geld is een doel en niet een doelgroep.
De gewone man. Mensen die een auto zien als een vervoermiddel om van A naar B te komen zonder veel opsmuk, emotie of beleving. Mensen die weinig hebben met auto's. Over het algemeen dan. Opel probeert nu met hun versie van de Fiat 500 ook een wat frivoler publiek aan te trekken. Vissen is andermans vijver so to speak. Opels zijn "over het algemeen" dus auto's voor de onopvallende "grijze muis". En die zijn er genoeg dus vandaar zoveel Opels. Niets mis mee verder. Je hebt wel meer automerken die zich richten op de mens die niets opvallends wil. Toyota is ook zo'n merk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opel brengt verschillende modellen op de markt, met verschillende (deels overlappende) doelgroepen. Sinds kort verkopen ze de Adam, een 'hip' klein autootje voor jonge chauffeurs die zich willen onderscheiden. De tegenpool van de Adam is de Meriva, die met zijn hoge instap vooral oudere mensen moet aanspreken. De Astra is er voor 'de gewone man' (m/v), zoals ook de voorloper van dit model, de Kadett, al een typisch arbeiderskasse-model was. Dan zijn er verder nog de Insignia, vooral gericht op managers (typische lease-auto), de Safira voor gezinnen, de Ampera voor de milieugevoelige klant, de Cascada voor de pensionado, de Mokka voor het avontuurlijke type, en een batterij aan modellen (van Combo tot Movano) voor het bedrijfsleven.

Kortom; Opel (zoals vele autofabrikanten) stelt een 'portfolio' samen voor meerdere klantgroepen waarmee ze als totaal de complete markt proberen te dekken. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat Opel natuurlijk maar een onderdeeltje is van General Motors.