Aan welke voorwaarden moet je voldoen om een diplomaten kenteken op je auto te krijgen?

Is het kenteken persoonsgebonden of autogebonden? Moet de auto waarop je het kenteken wilt hebben op jouw naam staan of kan dit ook een huurauto zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
10 jaar geleden
Kan dus nooit een huurauto zijn autos worden aan een kenteken gekoppeld

Antwoorden (1)

Je hebt verschillende diplomaten kentekens.
Hierbij moet je denken aan het CD-kenteken of het CDJ-kenteken.

Voor het CD-kenteken:
Je moet werkzaam zijn als diplomatiek vertegenwoordiger bij een consulaat en/of ambassade. (inclusief regering)

Voor CDJ-kenteken:
Je moet werkzaam zijn bij het Internationaal gerechtshof.

In alle gevallen moet je een Diplomatiek Paspoort hebben, welke bedoeld is voor politieke onschendbaarheid op grond van het verdrag van Wenen.