Waarom worden Nederlandse kentekens niet hergebruikt?

Waarom is het zo dat de RDW steeds nieuwe kentekencombinaties uitgeeft en niet gewoon oude combinaties van afgeschreven auto's gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (2)

Je kan dan de leeftijd van de wagen niet meer inschatten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is dat belangrijk dan????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De leeftijd zegt veel over aan welke eisen de auto moest voldoen toen hij hier rond ging rijden. Zouden er nieuwe eisen worden gesteld dan kan aan de hand van het nummerbord deze auto worden aangepast in de garage. Als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me niet het enige argument maar ik kan nergens vinden wat het wel is, ik denk gewoon dat het te simpel is: dat doen ze niet, eens gegeven, blijft gegeven. Ze tellen gewoon door en als een serie nummerborden rond is gaan ze verder met wat nieuws. Het is ook niet logisch als het het enige argument is want in andere landen werkt dat ook niet zo.
Omdat als iemand bijvoorbeeld door rood rijd
En iemand heeft dezelfde kenteken als jou kan de politie de verkeerde persoon aanhouden terwel de dief/boef al is ontsnapt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat hier om kentekens van afgeschreven auto's!