Mag men wettelijk gezien in de winter petrolium aan dieselautos toevoegen tegen het bevriezen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Peutroleum zal niet veel helpen, omdat peutroleum eenzelfde brandstof is als diesel. Benzine toevoegen kan wel. Waarom zou het wettelijk niet mogen? Over beide betaal je toch belasting?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee doe dat nooit.
In Nederland heeft men normaal winterdiessel in de winterdag,en daar zit al een toevoeging in tegen bevriezen.
Als het extreem koud is dan kun je gewoon een deel benzine toevoegen.
Bv op een tank van 50 liter 6 a7 liter benzine.
Maar dat komt in Nederland bijna nooit voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in het buitenland waar het normaal koud is, wel meegemaakt dat men geen winterdiesel verkocht. Inderdaad dan helpt een beetje benzine in de tank (voordat de diesel gevlokt is).
De toevoeging aan diesel in de winter is niet zozeer tegen het bevriezen als wel tegen vlokken.
De diesel van tegenwoordig heeft daar geen last meer van. Vroeger werd inderdaad benzine aan de diesel toegevoegd om het vlokken te voorkomen.
Dat is tegenwoordig uit den boze. De kleinste hoeveelheid benzine aan de diesel toevoegen kan grote schade aan de motor teweeg brengen, dus absoluut niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wettelijk gezien mag men zelfs urine van een kameel aan de diesel oevoegen,mits het je eigen auto is.