Is de samenstelling van benzine bij prijsvechters anders dan die bij de A-merken ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alle benzines (van A-merken en B-merken) komen van dezelfde paar raffinaderijen en worden opgeslagen in “depots” vooraleer ze naar de tankstations vertrekken. De benzine van A-merken (Total, Shell, Esso, Texaco,...) verschilt van die van B-merken in die mate dat in de depots van de A-merken additieven aan de brandstof worden toegevoegd, dat is “peper en zout” voor een betere verbranding, reinigen van de kleppen,... Dezelfde A-merken beweren dat je dan minder zult verbruiken. Of dat minverbruik werkelijk is en dan ook opweegt tegen de duurdere prijs van de brandstof, daar is grote discussie over. Ik geloof dat niet. ps. Niet alle B-merken hebben hun eigen depots. Sommige B-merken halen hun brandstoffen van depots van andere B-merken of zelfs van A-merken, maar dan wel zonder de additieven van dat A-merk :-)

Nee, is hetzelfde, maar omdat ze geen dure reclamecampagnes voeren, en andere dure acties (zoals gratis dingen bij zoveel keer tanken, kunnen ze met minder winst toe Toegevoegd na 17 uur: Eigenlijk net zoals de A-merken en huismerken bij supermarkten en andere winkels. De A merken doen het onderzoek en de reclame, de huismerken profiteren van die kennis, zonder het zelf uit te hoeven voeren

Nee de brandstof is het zelfde maar vaak kopen dit soort pompen rest partijen op dus het onderste uit de tank en er zit dan dus wat meer vervuiling in

Brandstof is het zelfde, En er bestaan niet echt prijsvechters zoals je dit bij vliegtuigmaatschappijen ziet. Op goedkoopstebrandstof.nl achtige website`s staan vaak de A merken ook hoog in goedkoop. De kleinere pompen moeten het vaak van service hebben, zoals stempels bij het tanken voor het autowassen, maar ze zijn vaak toch echt duurder.

Bronnen:
http://www.tankje.nl/-/Rotterdam_Tankstati...

De merk-benzine is dezelfde benzine als de 'B-merk'-benzine, alleen zitten er meer additieven in de A-brandstof.(voor bescherming aan de motor ed.)

Toch oppassen met sommige "merken". Ik kom uit de sector en kan alleen maar vaststellen dat het vooral de pomphouder is die kan sjoemelen en die weleens minder zuivere brandstof aankoopt. Er is op een "duistere" markt weleens brandstof te verkrijgen die niet erg gezond is voor moderne auto's. Pomphouders krijgen die tegen spotprijs aangeboden en kunnen zo heel wat winst extra boeken. Deze brandstof is bijvoorbeeld letterlijk witgewassen diesel. (stookolie aan dewelke een zuur is toegevoegd om de rode kleur op te lossen) Bijzonder schadelijk voor een moderne dieselmotor. Ook kunnen ze weleens restproducten uit de chemische industrie bij de brandstof kappen. Zolang de concentratie hiervan niet te hoog ligt geen echt probleem, maar waar ligt de grens ? Ook oppassen met bio-diesel... heel wat fabrikanten van dieselmotoren weigeren elk geval van garantie indien ze kunnen aantonen dat er met bio brandstof gereden is... Er van uitgaan dat grote merken hieraan niet meedoen is weinig verstandig gezien de pomphouder zelfstandig die rommel kan aankopen. (heb ik vaak gezien). Regelmatig van pompstation wisselen kan het risico spreiden. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100