in welke landen mag ik niet rijden?

Zijn er landen, buiten Europa natuurlijk, waar ik niet mag rijden met een geldig Nederlands (dus Europees) rijbewijs?
Dus als ik bij voorbeeld naar Japan of Australië wil, waar mag ik rijden en waar moet ik mijn rijbewijs omzetten / opnieuw behalen?
B.v.d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (1)

Een internationaal rijbewijs is zoals het woord eigenlijk al zegt een rijbewijs dat overal geldig is. Uw Nederlandse rijbewijs is binnen de Europese Unie overal geldig maar buiten de Europese Unie is het niet overal geldig. Voor de landen waarin uw Nederlandse rijbewijs niet geldig is heeft u dus een internationaal rijbewijs nodig. Dit geldt niet alleen voor het rijden in een voertuig maar ook voor wanneer u een voertuig wilt huren in zo’n land.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of je in een bepaald land mag rijden zonder internationaal rijbewijs moet je navragen op de ambassade: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-een-internationaal-rijbewijs-nodig.html

Een internationaal rijbewijs is 1 jaar geldig, als je permanent in een ander land gaat wonen is ook in de EU niet altijd je Nederlandse rijbewijs geldig, dat moet worden omgezet.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/mag-ik-met-mijn-nederlandse-rijbewijs-in-het-buitenland-aan-het-verkeer-deelnemen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een internationaal rijbewijs is gewoon een vertaling, maar mag ik dus met die vertaling in ieder land van de HELE wereld rijden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, als het kortdurend is mag dat al zul je bijv voor een huurauto aan nog andere eisen moeten voldoen, dus bijv leeftijd ofzo.