Kan ik een bekeuring krijgen voor dubbel parkeren?

Ik ben dol op Amerikaanse auto's. Als hobby wil ik een oldtimertje kopen, namelijk een Dodge Charger RT uit 1969 (de kenners weten wel van welke serie deze afkomstig is). Maar zoals bekend is de auto iets langer dan de gemiddelde Europese auto en dus ook de parkeervakken. Wanneer ik hiermee dubbel parkeer (kan immers niet anders) kan ik dan een bekeuring krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dubbelparkeren is toch een auto naast een auto zetten die al langs de weg geparkeerd staat?

Het beste antwoord

Er zijn gemeentes zoals Nijmegen die het beleid hebben dat als een auto niet in 1 parkeervak past men voor beide vakken moet betalen, dus ja voor het parkeren in meerdere vakken bij betaald parkeren of in een parkeerzone kan men bekeurd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een dodge charger past gewoon in 1 parkeervak. Heb zelf een tijd met een mercury grand marquis gereden, die is echt langer dan een charger , en zelfs deze past gewoon nog in een parkeervak. je zult pas problemen krijgen als je besluit om een limo te kopen. Ik hoop trouwens dat je een goedkope dodge charger uit 1969 kunt vinden, want deze zijn zelfs in amerika niet meer te betalen, door de serie die jij bedoelt zijn er namelijk nogal wat gesneuveld :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag is niet of hij past maar wat als hij niet past, daarbij zijn veel gemeentes de grote van de parkeervakken aan het terugbrengen zodat er meer auto's kunnen parkeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik een bekeuring kreeg omdat hij niet in een parkeervak paste. Het wordt anders als je in de breedte 2 naast elkaar gelegen parkeervakken gebruikt dan ben je in theorie inderdaad aan het dubbel parkeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook als je in de lengte ruimte tekort komt gebruik je meerdere parkeervakken ben je strafbaar, je dient dan namelijk voor beide vakken parkeerbelasting te betalen, dat het jouw nog niet is overkomen wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou er in de praktijk niet ook gekeken worden naar hoe ver je auto uitsteekt op/over het andere vak? Ik heb een vrij grote rolstoelbus, daarmee lukt het ook niet altijd om die in een klein vak te proppen dus soms sta ik net op of over de lijn. Ik vind het dan om eerlijk te zijn belangrijker dat ik erop let dat een andere bestuurder zijn auto nog in kan en genoeg ruimte heeft voor uitparkeren, dan dat ik een stukje op de lijn sta..