Een Peugeot 407 uit 2007 met 175.000 kilometer tegen een goeie prijs, is dat verstandig?

Ik kan een peugeot 407 kopen maar er staan 175000 kilometer op de teller. We kennen de eigenaar, hij rijdt rustig en de auto is altijd goed onderhouden.
Maar nu zeggen verschillende mensen tegen mij dat dit wel heel veel kilometers zijn voor een Franse auto en nu de kosten pas echt gaan komen.
Heeft iemand hier ervaring in?

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is overigens een diesel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het een diesel of benzine?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, een diesel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen ervaring,maar aan de kilometerstand te zien rijdt hij wel goed...

Het beste antwoord

er is een peugoet 407 club met een forum waar diverse verhalen op staan over aanschaf van een peugoet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx, veel interessante zaken gelezen op dit forum!

Andere antwoorden (5)

Een diesel met 175.000 kilometer op de teller nog makkelijk een paar jaartjes mee hoor.

Maar ja, ik weet niet wat je 'goeie prijs' is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het dus een diesel is gaan dit soort auto's nog wel even mee, ook al blijft het een franse auto. Vergelijk anders de prijs op autotrader ook nog eens, zo kan je er in ieder geval achter komen of je niet teveel betaald. Wil je echte kwaliteit kijk naar Japanse auto's of Volkswagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de prijs natuurlijk, als deze echt heel goed is kun je het doen. Het voordeel kun je achterhouden voor een eventuele reparatie. Belangrijk is ook het aantal km dat je zelf gaat rijden. Is dat bijvoobeeld 50.000 per jaar dan zou ik geen auto nemen waar je al met 175k begint.
paulus811
14 jaar geleden
Niet doen.

Er zijn er genoeg met veel minder op de teller.

Maar als het dan toch moet. Kijk de boekjes na. Goed onderhoud is belangrijker dan een hoge of lage kilometerstand. Dus ook boekjes nakijken als je doet wat ik zou doen, een auto kopen met veeeeel minder kilometers.

En laat hem eens uitlezen. Er kan nog wel eens wat boven komen. Je kunt in moderne auto's van alles aan en uit zetten (storingen bijv.) en of er met kilometerstanden is gerommeld (kijk of de beurtcycles klopt met de kilometerstand).

Succes.

Ik zou trouwens geen Peugeot kopen. Een Lamborghini of Range Rover is toch veel mooier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de prijs, 175000 is niet veel hoor. Kijk eens op het forum, wat al eerder genoemd werd. Een diesel 407 is erg sterk en kan met gemak nog het dubbele aan kilometers aan. Ik denk dat je het gerust kan doen, maar hou altijd in gedachten, dat hoe meer erop zit, hoe meer kapot kan (vooral de electronica). Maak een proefrit en luister goed.