Lekke radiateur en kapotte koppakking bij 1e ritje na APK en grote beurt. Kan dat?

Bij 1e ritje na APK en grote beurt ging het stop-lampje branden en het lampje van een injectiestoring. Is het normaal dat ze een lekke radiateur missen bij een grote beurt? Of kan die heel spontaan vlak daarna kapot zijn gegaan? Nu zit ik met hoge reparatiekosten. Ik rij een Renault Megane.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

Apk staat los van de motor inhoud. wel de uitstoot mag niet te veel Co2 bevatten.
het kan voorkomen dat de radiateur uit het niets begeeft. bij een geringste grote beurt wordt er NIET gekeken of je motor in orde is. een grote beurt is enkel olie verversen , nieuwe bougies en lucht filters , ruitenwisser vloeistof , olie en motor koelvloeistof bij gevuld wordt en dat was het. Wanneer bekend is dat je radiateur lekt, zouden ze dit aan je door geven. deze wordt NIET vervangen tijdens een grote beurt. het kan dus wel gebeuren dat je auto stuk gaat na de grote beurt. komt niet vaak voor. een radiateur kost op de sloop tussen de 60 en 80 euro 6 boutjes losdraaien en de slang eraf en kan je die zelf gewoon verwisselen. wat het zo duur maakt.. is de uurloon van de garage. het werk zelf en de onderdelen is enkel een prikkie. succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof niet dat de radiator het grootste probleem is...

Andere antwoorden (1)

Nee, en lekke radiateur, zou opgemerkt moeten worden. Echter Indien de radiateur tijdens de rit lek is gegaan zou je een temperatuur verschil hebben moeten zien, al dan niet door een lampje. Indien je hier te lang mee door gereden heb, is de kapotte koppakking verklaarbaar. Als de temperatuur na ca 5 minuten/ 5 kilometer rijden van de garage boven de toegestane waardes is gestegen, zou ik eens een hartig woordje met de garage spreken, na 30km of een uurtje kan het pech zijn. Wel blijf je zelf verantwoordelijk tijdig in te grijpen bij een lekke radiateur.