heeft rijbewijs BE een automaat beperking?

Ik heb mijn rijbewijs B gehaald ZONDER automaat beperking, ik mag dus gewoon in een schakelauto rijden.
Nu wil ik graag BE erbij hebben, maar de rijschool die ik op het oog heb geeft les in een automaat.
Nu is mijn vraag, mag ik dan met een aanhanger rijden in een schakelauto omdat ik B hierop gehaald heb?
Anders moet ik op zoek naar een andere rijschool.
B.V.D.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
4.9K

Het beste antwoord

Je mag je E halen in een auto met of zonder automaat, dat maakt niet uit dus je kunt gewoon bij die rijschool gaan lessen want E heeft geen automaatbeperking, dat heeft alleen B.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alles staat hier uitgelegd: http://www.rienvandeutekom.nl/aanhanger.html

Wij geven aanhangerrijles in een Kia Sorento automaat, in combinatie met een aanhangwagen die aan de door het CBR gestelde eisen voldoet. Groot voordeel hiervan is, dat je je niet hoeft te concentreren op het schakelen. In dit geval is de regel dat je alleen maar met een automaat met aanhangwagen mag rijden niet van toepassing! Als je jouw BE-rijbewijs in een automaat hebt gehaald, mag je dus wél met een schakelauto + aanhanger rijden (tenzij je B-rijbewijs ook alleen geldig is voor automaat).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank