Wanneer men uitvoegt vanaf de snelweg ben je verplicht de rechter richtingaanwijzer te laten knipperen. Waarom zijn er zo weinig mensen die dit doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (7)

Er zijn steeds minder mensen die hun richtingaanwijzer sowieso gebruiken. Naar mijn idee verwerpelijk weggebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meesten mensen zijn te lui omdat het een heleflauwe beweging is heb jij veel mensen bij wisselen van rijbaan hun knipperlicht zien gebruiken is hetzelfde verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nonchalange, luiheid, onnadenkendheid, geen rekening houden met anderen. Een vervelende gewoonte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luiheid, ongeinteresseerdheid, "boeien" wat de rest denkt etc..
Maar het hele verkeer in Nederland hangt aan elkaar van manoeuvres die weggebruikers maken en niet maken alleen maar omdat ze het idee hebben alleen op de weg te zitten.
Naast de heksenjacht van de politie op mobiele bellers en bumperklevers zou het geen kwaad kunnen eens wat meer te letten op "achterbumperklevers", niet goed ritsers, wielrenners, voetgangers die wel op het knopje drukken en vervolgens niet wachten tot het licht op groen staat, mistachterlichtuitknopjekwijtzijndemensen, plotseling naar naar linkskomende automobilisten die wel 90 rijden op de snelweg. etc etc...
Of spreekt nu mijn irritatie een klein beetje door in dit antwoord.
Het zou zoveel prettiger op de weg zijn als iedereen wat hoffelijker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!
En als fietser zeg ik: ze mogen van mij ook nog meer letten op goede fietsverlichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Dat komt door de algemene "verhorking" die in het verkeer met de dag lijkt toe te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je nog rijles hebt, houd je je aan de regels,. maar zodra je het felbegeerde roze papiertje in je handen hebt kun je maar aankloten. En sja als je dan te lui bent je richtingaanwijzer aan te steken dan doe je dat gewoon niet. Lekker makkelijk toch? Sommigen denken er ook gewoon niet bij na rekening met andere weggebruikers te houden. Dat ze daar dodelijke ongelukken mee kunnen bewerkstelligen staan ze niet eens bij stil, tot ze met hun neus op de feiten worden gedrukt of er zelf in een belanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel ben je bij het veranderen van rijstrook of richting verplicht richting aan te geven om je medeweggebruikers te informeren wat je wilt gaan doen.. Door het nonchalante gedrag van sommige wegpiraten, die het aangeven van richting aan hun laars lappen, gebeuren vaak de meest vreselijke ongelukken die makkelijk voorkomen hadden worden... Helaas.
We hebben het allemaal moeten leren voor het behalen van ons - o zo belangrijke roze papiertje (tegenwoordig creditcard) - maar wanneer het eenmaal op zak is, worden er vaak eigen rijregels gehanteerd.