Terwijl mijn contact al af stond bleef er rook uit de uitlaat komen, wat is er mis?

De laatste dagen valt mijn auto regelmatig stil als ik ook maar een klein beetje omhoog rijd. Ik vraag me dan af of er nieuwe bougies in moeten, of de luchtfilter verstopt zit met roest,enz.Dit om mezelf moed in te spreken dat het niets onherroepelijks is.Maar daarstraks parkeerde ik, sloot af, ging weg toen ik zag dat er rook bleef komen uit de uitlaat.Ik keerde op mijn stappen terug en wachtte.Het bleef toch nog even voortduren.Met wat zou dit verband kunnen houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Kun je wat meer informatie verstrekken?
Wat voor auto
Diesel / benzine / gas
hoe oud en wat is de kilometer stand.

Grtz. Edwyn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk komt er motorolie in de uitlaat. Doordat de uitlaat heet is blijft die olie dan roken tot het verbrand/ verkoold is.
Waarschijnlijk komt de olie langs de klepgeleiders van de uitlaatkleppen.
Als het al een oud beestje is zie ik het niet zo vrolijk in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarschijnlijker nog langs de zuigers omdat je ook geen trekkracht meer hebt.
Einde verhaal ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vrees het ook .je zuigers lekken olie en dat waarschijnlijk niet alleen aan de uitlaat kant van de moter misschien is 1 of meerdere van je zuigerkleppen niet alleen maar een beetje lek lek maar ook gebroken vandaar ook dat je moter kracht verliest.
voordat een klep echt breekt of scheurt moet er heel wat gebeuren.
het is wellicht niet moeilijk om 1 zuigerklep te vervangen maar of dat echt de moeite waard is ? ik vermoed dat de hele moter versleten is. dus niet meer te repareren.
ik vrees het ergste.