Waarom monteren autofabrikanten een plastic kap op je motor?

Waarom doen ze dat?
* Je kan er moeilijker bij.
* Je kan niet goed zien wat er onder de kap zit (met die lullige 3 cilindertjes van tegenwoordig snap ik dat wel)
* De motor kan zijn warmte moeilijker kwijt

Dus wat is het nut hiervan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
4.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus: *Je kan minder snel schade aanrichten, tegenwoordig kan je weinig meer zelf rommelen.
*Dat is al een antwoord op je vraag :D
*Of er kan juist een betere airflow gecreëerd worden... Computerkasten zijn ook altijd dicht, vanwege de warmteafvoer.

Het beste antwoord

In aanvulling op het vorig antwoord:
Op een zeker moment heeft de consument zich doen denken dat het mooi is dat je een vlak motorblok hebt. Wel zorgt de kap er bij sommige modellen voor dat de koelluchtstroom gedirigeerd wordt en dus een betere koeling ontstaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kap boven de motor dient ter isolatie van het geluid. De kap onder de motor is voor bescherming van bijvoorbeeld vuil. Nu zijn zulke motoren vaak gebouwd dat je bij de noodzakelijke dingen makkelijk bij kan. Voor de wat gedetailleerde delen moet je inderdaad wat werk verzetten wil je erbij.
Qua warmte-afvoer maakt zo'n kap weinig tot geen verschil.