Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Jonge auto zonder wegenbelasting,is dat waar?

zoek auto erbij en lees dat je voor kleine auto geen wegenbelasting betaal, kan me dat met deze regering moeilijk voorstellen ,wat is addertje het onder het gras???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, het is echt waar, ik heb net een nieuwe gekocht en betaal geen wegenbelasting!
Maar niet alleen een kleinere, het gaat er om dat je een kleine, vrij nieuwe auto koopt die weinig CO2 uitstoot heeft.

Schijnbaar is het milieu toch belangrijker voor de regering.

Maar zeker; geen belasting, vanwege lage CO2 uitstoot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klopt, per 1 januari 2010 hoef je voor kleine zuinige auto's geen wegenbelasting meer te betalen. Dit voordeeltje is mij ook ten deel gevallen en duurt tot het rekeningrijden start. Dan moet je net als de rest per kilometer betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds september vorig jaar heb ik een Nissan Pixo, en ik betaal inderdaad geen wegenbelasting. Het addertje is de kilometerheffing : als die wordt ingevoerd, wordt de wegenbelasting voor iedereen afgeschaft (zo zijn de plannen nu althans...), dus dan ben ik dat voordeel weer kwijt. Ik wacht af, hoe ze tóch weer méér geld uit melkkoe 'auto' gaan halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een kleine zuinige auto betaal je geen wegenbelasting meer. Dit geldt o.a. voor de Toyota Aygo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal.
Ik zou zeggen open de link en halverwege de pagina vindt je een lijst met auto's die nu wegenbelastingvrij zijn. Volkswagen komt zelfs met een wegenbelastingvrije diesel op de markt.
De discussie is nu gaande hoe men met dit soort auto's zou moeten omgaan als het rekeningrijden doorgaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding