Hoe controleer ik mijn airco?

Ik heb de laatste tijd last van een muffe geur in mijn auto. Verder heb ik de laatste tijd last van mijn keel ed.

Deze problemen doen zich voort sinds ik mijn airco heb aangezet. Nu hoor ik dat na lange tijd geen gebruik te hebben gemaakt van de airco er schimmel op kan zitten. Hoe controleer en verhelp ik dit?

Het gaat om de airco in mijn Opel Vectra GTS

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dealer of evt rechtstreeks bij zo'n auto airco bedrijf . Gebruik je airco ook in de winter om zeg de ramen te wasemen , regelmatig . Nu even een stuk rijden airco aan en ramen open . Goede kans dat je probleem opgelost is .

Het beste antwoord

Het enige wat je van buitenaf kunt controleren , en wat een muffe geur kan veroorzaken , is de "radiateur" van de airco. Officieel de verdamper (omdat hierin het samengeperste koudemiddel verdampt, hetgeen warmte onttrek aan de instromende lucht). Kijk of er geen rottende bladeren voor zitten. Bij de automaterialenzaak is er speciaal reinigingsmiddel in de handel wat de verdamper uitwendig reinigt, en een frisse geur in de auto bewerkstelligt.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb inderdaad de aircoreiniger van HG gekocht zal afwachten of het werkt