Slijten banden minder of meer?

Nu je met dit weer veel op ijs en sneeuw rijdt slijten je banden van de auto dan sneller of minder snel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (5)

meer want je slipt vaker weg.
maar ik denk dat het niet zo heel veel zal uitmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder snel. Door de kou zijn het wegdek en de banden kouder, waardoor minder rubber afgegeven wordt aan het wegdek en de banden minder slijten. Op ijs en sneeuw is de wrijving lager, wat ook zorgt voor mindere slijtage.
paulus811
14 jaar geleden
In principe slijten winterbanden tijdens winterse omstandigheden niet sneller dan gewone (zomer)banden. Wanneer de gemiddelde temperatuur boven de 7 graden Celsius komt neemt echter de slijtage van winterbanden behoorlijk toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zomerbanden slijten in de winter minder dan in de zomer.
De winterbanden slijten in de winter ook minder snel dan in de zomer. Maar de winterbanden moeten gebruikt worden bij koude temperaturen, want boven een bepaalde temperatuur ( ligt aan het merk maar het zal inderdaad rond een graad of 7 liggen ) slijten winterbanden vele malen sneller en meer dan de zomerbanden.

Daarom kun je zomerbanden het hele jaar gebruiken en winterbanden alleen in winterse omstandigheden.

In dit antwoord noem ik de 'normale' banden voor het gemak zomerbanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er zo,n pak sneeuw ligt als gisteren dan sllijten ze minder hard.
Want je kunt niet hard wegtrekken,niet hard door de bocht rijden,en niet hard remmen,en ook niet even snel een rotonde nemen.
Bovendien wordt de band niet echt warm,met in de sneeuw of op ijs rijden.
Maar als de sneeuw weg is dan slijten ze net zo hard als een normale band.