Is er een bepaalde leeftijdsgrens om vooraan in een auto te zitten?

Mijn zusje is 9 jaar oud, mag ze vooraan zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Kinderen tot 18 jaar en kleiner dan 1,35 meter moeten voorin en achterin de auto in een goedgekeurd autokinderzitje worden vervoerd. Kinderen groter dan 1,35 meter moeten voorin en achterin de auto de autogordel om en mogen als het nodig is een zittingverhoger gebruiken.

Ze mag dus sowieso voorin zitten. Maar het hangt van haar lengte af of er een hulpmiddel bij gebruikt moet worden.
Amadea