De motor van mijn auto maakt een ratelend geluid als ik gas geef. Als de auto gewoon normaal aan het rijden is hoor je niets. Wat zou het zijn?

Men zegt dat het kan liggen dat mijn motorolie niet op peil is. Ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
21.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om watvoor auto gaat het?

Antwoorden (2)

Dat laatste kan je eenvoudig controleren door je oliepeil te controleren en eventueel bij te vullen.

Vermoedelijk is het slijtage van je nokkenas, bij oudere auto's komt dit vaker voor.

Het kan ook zijn dat er wat los ligt onder je motorkap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan vele oorzaken hebben en hangt een beetje af van het soort geluid.
Er kan ergens iets los zitten aan de uitlaat maar als het een tikkend geluid is bij gas geven kan het zijn dat uw zuigerstang schelp rond de krukas spelling vertoont.
Voor die helemaal kapot springt kan u beter laten nakijken in de garage.
Het is een dure ingreep maar nog steeds goedkoper dan de motor te moeten vervangen want als die stuk spring is hij onherroepelijk voor de schroot hoop.
Op de afbeelding ziet u een zuigerstang.
Het grote oog met de schelpjes zitten rond de krukas, het zijn die schelpjes die uitslijten en daardoor het tikken veroorzaken vooral bij het accelereren.