Is er een relatie tussen plaats van brandstof lampje in je dashboard en de zijde van de tankdop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De zijde van je tankdop staat bij de meeste auto´s aangegeven! Naast de wijzer die het benzine/diesel peil aangeeft, staat een symboolteken van een tankstation. Naast (of onder, of boven) dit symboolteken staat een klein, driehoekig pijltje. Dit pijltje wijst naar de kant waar de tankdop zit!

Zie afbeelding voor een voorbeeld. (bij deze auto zit de tankdop dus links)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij, echter is het niet zo dat als het brandstof lampje er staat zónder een pijltje, deze dan altijd aan de kant van de tankdop staat.
Goed antwoord.

Andere antwoorden (1)

Wellicht zal hier bedoeld of onbedoeld bij sommige merken het geval zijn.
Echter is dit zeker geen relatieve standaard.