wat kost het plaatsen en een accu in de auto?

ik heb een nieuwe accu in mijn auto laten zetten,en vandaag kreeg ik de rekening.De accu koste 76 euro en het monteren van de accu koste
maar liefst 50 euro,en daar ben ik van geschrokken,50 euro voor het plaatsen van een accu.Nu is mijn vraag is dat een normale prijs voor het plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
25.3K

Antwoorden (5)

Dat is best veel. Veel bedrijven verkopen accu's inclusief "gratis" plaatsing. Je zou dus even op de site van Kwikfit kunnen kijken wat een vergelijkbare accu, inclusief plaatsing, zou kosten.

Toegevoegd na 54 seconden:
Of een ander bedrijf.
11 jaar geleden
50 Euro vind ik ook wel erg veel, :(
Ik heb het afgelopen week ook laten doen maar ik hoefde alleen de
accu zelf maar te betalen, Ik had er zelf wel op gerekend dat ik uurloon zou moeten betalen maar dat hoefde niet omdat het maar 5 minuten werk was dus was daar wel heel blij mee,
Maar het lijkt me logisch dat je accu + uurloon moet betalen maar 50 euro lijkt me echt teveel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel te veel. Het is voor een beetje monteur 5 minuten werk.
Staat er op de factuur arbeid of echt specifiek de accu vervangen?
Het kan nl ook zijn dat ze eerst de storing/het probleem moesten zoeken. Hier gaat natuurlijk meer tijd inzitten. Als ze daarmee 3 kwartier bezig zijn, zit je zo op die 50 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoogstens tien minuten pure (de-)montagetijd, een winter geleden voor een amateurtje, zoals ik. Het zal toen zo'n beetje de koudste ochtend geweest zijn, een graad of 20 onder nul. Dan wreekt zich een versleten accu wel... Gewoon zelf gedaan, want het is een fluitje van een cent als je wat gereedschap in de buurt van je niet-helemaal-linkerhanden hebt. Ik heb de mazzel dat mijn niet-merkgebonden bedrijf op vijf minuten loopafstand ligt. Was ik ook nog bijna op tijd op mijn werk. Vijf à tien minuten voor een garagebedrijf lijkt me een reële schatting. Oplichterspraktijken. +1
Normaal gesproken veel te veel. Accu's zijn normaal gesproken makkelijk te monteren en het wordt meestal gratis gedaan. Als wijze van service.

Toch zijn er zoals normaal wel uitzonderingen. Een Toyota prius heeft bijvoorbeeld een uitgebreider accupakket. Dan gaat het echter wel om een ander soort accu. Maar ook een "simpele" smart die de accu's onder de bijrijdersstoel heeft zal het iets meer werk vergen. Maar ook onder de motorkap van verschillende sportauto's zit de accu goed weggewerkt waardoor er meer werk vereist is dan bij normale auto's dan wordt er montage prijs gerekend. Maar bij de meeste auto's zal de installatie normaal gesproken gratis zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die vraag kun jij het beste zelf beantwoorden .
Als het alleen de klemmetjes losdraaien is en dan de accu verwisselen dan is het wel veel geld .
Maar als de accu moeilijk te verwijderen is door bv eerst beschermkappen of iets anders te moeten verwijderen dan valt de prijs nog wel mee .
Maar ik zou de garagehouder toch wel gaan vragen hou hij bij die prijs is gekomen .